Sorry

Hej sorry för sämsta uppdateringen från min sida:S

Men i helgen har jag varit både i Mellerud och i Skåne på Gärds på fälttävling som häst skötare.

Så tänkte göra som min kära vän Erica och skriva en serriös sammanfattning av helgen:)
Långben:)

FREDAG

Hade stallet på dagen och sedan satte jag mig på tåget till Mellerud. Väl framme träffade jag beserwisern Erica (Bästaste Erica shh säg inte att jag sa de <3)
Vi packade och fixade i stallet innan det var dax att söva:)

LÖRDAG

Jag och Ericka fixade stallet så att Natte skulle hinna rida så många som möjligt innan vi skulle åka. När vi var klara i stallet red jag och Erica ut på två galopphästar eller typ dressyrhästar för dom är så jävla fina. Jag red på en sjukt snygg liten pöjk som är helt svart som heter Musse ( More Like It). Efter detta började jag duscha dom hästarna som skulle tävla medans Erica red Member. När Erica sedan hade ridit klart så packade vi det sista i lastbilen och begav oss mot Skåne.
Jag, Natte och Erica.
När vi var framme så åkte vi först till tävlings platsen så att Natte kunde gå terrängbanorna. Jag och lilla söta Erica gick runt med hästarna och fotade dom lite:).

JANNE


SÖNDAG-
Upp CP tidigt och åka till tävlings platsen. Den första som skulle gå var långben. Han såg jätte fin ut på framridningen väldigt avslapnad. Han gjorde allt han skulle och var superfin. Men han rör sig inte som en gud så då får han häller inte så hög procent som sedan görs om till straff.
I hoppningen blev det ett jätte litet pet i trekombinationen lite segt. Janne var lite för pigg och det blev då lite missar i dressyren men helt okej.

Sen skulle även han in och hoppa. Men var världens kö så fick länge stå och vänta, men väl inne var han fortfarande överpigg och hade benen överallt och ingen stans så slutade på tolv fel = tre ner.
Terrängen nollade båda och var superfina.
Kilpatrick Count (Långben) slutade på en 15:e plats av 12 plac. med 69,5 straff.
Jan Henry (Janne) slutade på plats 32 av 12 plac. med sina 80,6 straff.
Sedan brummade vi åter igen väg till Mellerud.
Bytte även chaufför då Natte skulle iväg till Danmark på galopp.

Måndag - Jag red lille tedi en galopp häst eller ponny ne ja vet inte men hon är ganska liten. sedan red jag en två- åring. Lilla Twitterr, supersnäll!
Sedan var det dags att hoppa på tåget, hemmåt.
( Skrev om TEXEN som Erica hade skrivit)
http://horsegeeks.blogg.se/
Gå in och kolla bilder:)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0